preskoči na sadržaj
Vijesti

Hrvatska dobila Nacionalni okvirni kurikulum

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa predstavilo je svoj prvi Nacionalni okvirni kurikulum - dokument na kojemu se temelji odgoj i obrazovanje na predškolskoj, osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj razini.


Ministar znanosti, obrazovanja i športa Radovan Fuchs podsjetio je kako se radi se o najiščekivanijem i najpotrebnijem dokumentu za odgojno-obrazovni sustav od hrvatske neovisnosti. "Ovo je prvi dokument u povijesti hrvatskog školstva koji je donesen nakon čak 205 javnih rasprava, 1200 javnih očitovanja, a prošao je i raspravu na saborskom Odboru za obrazovanje iako to zakonski nije bilo nužno. Kritika je bilo, mi smo ih uvažili. Sada smo uvjereni da su bile dobronamjerne, jer svojim prijedlozima i kritičari su pokazali da im je stalo, što je dobro za cijelu Hrvatsku. Stoga svima zajedno zahvaljujem i čestitam na izuzetno vrijednom trudu i doprinosu" – rekao je ministar Fuchs.

Riječ je o dokumentu koji po prvi put donosi jasan, čvrst i sveobuhvatan okvir promjena obrazovnog sustava od vrtića do fakulteta. Nacionalni okvirni kurikulum promjene neće uvesti preko noći, ali će biti polazište za primjenu kompetencijskog pristupa koji znači da svi u državi trebaju znati što djeca i učenici mogu i trebaju znati, te za što trebaju biti osposobljeni. NOK će obrazovni sustav uskladit prema odgojno-obrazovnim potrebama djece jer djeca su različita po predznanjima, predispozicijama i sposobnostima, a takva se ne mogu razvijati čvrstim programskim kalupima. NOK će umjesto krutih nastavnih programa učiteljima dati dodatnu slobodu da ih sami kreiraju prema iskustvu i potrebama samoga učenika, odredit će optimalnu opterećenost djeteta u školi te odrediti obujam domaćeg rada kojeg može dobiti od nastavnika.

S obzirom da puno škola radi više nego što javnost zna, NOK potiče objavljivanje školskih kurikuluma kako bi svi bili upoznati s njihovim aktivnostima. Transparentnost koju donosi omogućit će uvid u kvalitetu rada škola i prepoznatljivost škole. Sve navedeno rezultirat će novim sustavom metoda i načina učenja kod djece koja više neće, kao do sada, morati učiti "što je netko svima jednako propisao", već radi stjecanja znanja, vještina, sposobnosti i stavova koje će razviti uz pomoć obrazovnog sustava, koji će poticati učeničku inovativnost, poduzetnost, natjecanje, solidarnost, timski rad i ostalo.

Državna tajnica Dijana Vican, prilikom prezentacije Nacionalnog okvirnog kurikuluma naglasila je kako on donosi jasne smjernice za sustavne promjene u sustavu predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. Dodala je kako se smjernice odnose na stjecanje temeljnih i stručnih kompetencija, produljenje općeg obrazovanja, usklađivanje strukovnog obrazovanja s potrebama tržišta rada i s primjenom načela konkurentnosti. NOK je osnova za restrukturiranje nastavnih planova, a potom i predmetnih kurikuluma na razini osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja, vodeći računa o optimalnome opterećenju učenika u školi i kod kuće.
 
NOK je, od svog prijedloga u studenome 2008. do danas,  jedini dokument obrazovne politike koji je prošao usuglašavanje enormnog broja sudionika, odgajatelja, učitelja, nastavnika, ravnatelja, učenika i roditelja, lokalne zajednice, agencija, udruga, socijalnih partnera, medija, političkih stranaka i drugih asocijacija, HUP-a, HGK-a, HOK-a i time postao presedan društvenog konsenzusa.

Ovaj dokument je dugo očekivani nastavak slijeda pozitivnih promjena koje Ministarstvo poduzima: od uvođenja bolonjskog procesa na visokoškolskoj razini, provedbe državne mature te uvođenja novog sustava upisa na visoka učilišta. Donošenje Nacionalnog okvirnog kurikuluma Hrvatska dobiva jasne smjernice na kojima će počivati promjene odgojno-obrazovnog sustava.


Izvor: http://www.skole.hr/skole/vijesti_mzos?news_id=3708

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Dragana Jurčević-Vukšić   datum: 24. 8. 2010.




preskoči na navigaciju