2020-03-13 08:51:06

Glagoljica

Svake se godine Srednja škola Petrinja pridružuje obilježavanju Dana hrvatskoga jezika. Obilježavaju se od 11. do 17. ožujka, a cilj im je podizanje jezične kulture i bolje poznavanje hrvatskoga jezika i njegove povijesti. Ove smo godine Tjednom glagoljice odlučili osvježiti sjećanje na jedan od najvećih bisera hrvatske jezične i kulturne baštine. Školska zgrada postala je mala Aleja glagoljaša, a svih jedanaest spomen-obilježja izradili su učenici uz pomoć svojih profesora hrvatskoga jezika: Kate Sužnjević, Marinele Horvat, Ozane Krovinović Šalić i Gorana Marjanovića. Hodnike smo ukrasili velikim glagoljskim slovima koje su učenici izradili uz pomoć školske knjižničarke Kristine Andlar.  Učenici su tako mogli saznati koji su to spomenici dio Aleje glagoljaša te umjesto od Roča do Huma prošetati postajama postavljenima na školskim hodnicima, ali i sudjelovati u zanimljivoj nagradnoj igri – prevođenju glagoljice na latinicu. Najbrže i najspretnije bile su Ema Kireta, Anita Mijatović, Ivana Ingrid Rumac, Martina Prosen i Hana Gregurinčić. U školi su izložene i fotografije nekih glagoljičkih spomenika koji imaju pravnu i povijesnu vrijednost, primjerice Bašćanska ploča, Valunska ploča, Krčki natpis i drugi. Tjedan glagoljice započeo je programom pod nazivom Priča o glagoljici koju su riječju, glazbom i slikom ispričali učenici drugih i trećih razreda gimnazije pod vodstvom profesorice Kate Sužnjević. Uprizorili su nastanak ovog najstarijeg hrvatskog pisma, a drugog kojim su se Hrvati služili u počecima svoje pismenosti, ali govorili su i o povijesti glagoljice spominjući glagoljičke spomenike i epigrafe, a potkrepljujući sve to i Kranjčevićevim stihovima. Program je završio zanimljivim kvizom kojim su učenici provjerili svoje znanje o glagoljici. Najbolje i najbrže bile su gimnazijalke Hana Gregurinčić i Lorena Ilijević. Ovime su učenici uspjeli oživjeti glagoljsku baštinu, a naša je dužnost da svoju povijest i tradiciju ne propustimo zaboravu. Poput hrvatskih glagoljaša trebamo održavati samosvijest o značenju vlastite tradicije.

Martina Prosen, 3.b


Srednja škola Petrinja